Çocukların eğitiminde sadece çocuğun başarısı yeterli olmaz onu teşvik eden kelimeler kullanılması gerekir. Ona "sen yapamazsın, sen başarısızsın" gibi kelimeler onun başarısını kötü etkiler yani çocuğun başarısı sadece çocuğun sorumluluğunda değil ailenin de sorumluluğundadır. Öncelikle aile kendi sorumluluklarını bilirse çocukta hem sorumluluğunu bilir hem de başarılı bir eğitim dönemi geçirir. Yapılması gereken çocuğunuzun kendine güven duymasını, ona güç ve otorite kullanmadan bunun yerine sorun çözebilme hatalarını görebilmeye teşvik etmek gerekir. Yani başarısız çocuk yoktur. Sadece başarılı olacağı alanı keşfedilmemiş ve ona ulaşılmamış çocuk vardır. Her insan kendisine uygun ortam ve imkân sağlandığında mutlaka öğrenir.


0 yorum:
Yorum Gönder