Pages

18 Ekim 2011 Salı

Çocuklar için ufak bir araştırma yapıyordum acaba eğlenmek için nereler var diye. burası dikkatimi çekti. gittim gördüm çok beğendim. Gerçekten çocukların hoş vakit geçirebileceği ayrıca hoş vakit geçirirken de güzel şeyler öğrenebilecekleri bir ortam. Sıcak hoş ve sempatik bir yer bence gidip görülmesi gerekiyor.

kitaplar arasından seçtiğim bir hikaye



KISKANÇ KURBAĞA
   Kitabımızı Koray Avcı Çakman yazdığı Ya Pa' nın yayınladığı kitabımızın kahramanı kıskanç kurbağadır. Kıskanç kurbağa herkesin her şeyini kıskanır ve zarar verir aslında kıskançlığın ne kadar kötü olduğunu bilmez. 

Bir gün sevimli kurbağanın evine gider gizli gizli uyanık ya bizim kıskanç kurbağa kıskançlığından ne yapacağını bilmez sevimli kurbağanın evini çok beğenir


Sevimli kurbağa evinden çıkar çıkmaz kıskanç kurbağa çalılıkların arasına dalı vermiş ve evini dağıtmaya başlamış oradan sazan balık kardeş çıkı vermiş. “ne yapıyorsun sen yazın o sıcakta çalılıkların arasında yatıyoruz neden çalılıkları dağıtıyorsun “ demiş.

O anda bizim kıskanç kurbağa aklında canlanıvermiş ne kadar rahat ettiği yazın ve sazan balığına “evet haklısın ne kadar kötü kıskanç olmak demiş “ . Artık iyi olmaya karar vermiş. Herkesle arkadaş oluvermiş bizim kıskanç kurbağa.                
     Evet kitaplar arasından bulduğum bu hikaye beni çok tatmin etmedi açıkçası. Bol resimli çocuğun dikkatini çeker ama kullanılan dil tarzı ve basit bir şekilde anlatılan kıskançlık duygusu hoş değildi bence. Ne kadar sonunda vurgulansa kıskançlık duygusunun yanlış olduğu yinede sanki çocukların o duyguya yoğunlaşması isteniyordu  sanki. Aslında daha yumuşak ve daha düzgün cümlelerle anlatılabilirdi.
ÇOCUKLARLA YAPABİLECEĞİNİZ BİR ETKİNLİK 

4 Ekim 2011 Salı

Çocuğunuz ve siz

Çocuklarınızla hiç doğada vakit geçirmeyi denediniz mi? Onunla birlikte çimenlerde yuvarlanmayı, top oynamayı, çocuğunuzun üstünü kirletmesine izin verdiğiniz oldu mu hiç? Çocuğunuzun nasıl bir duygu yaşadığını hiç düşündünüz mü? İşte bu sayfada çocuğunuzun nasıl duygular yaşadığını, nasıl bu duyguları kazanacağını keşfedilecek ve ona siz nasıl yardım edebileceğinizi göreceksiniz. 

doğadan nasıl yararlanırız

Merhabalar 

   29 mayıs 1986 Kastamonu da doğdum. Maltepe Üniversitesinde çocuk gelişimi bölümünde okuyorum ayrıca Moda Meslek Lisesinde çocuk gelişimi 2004 mezunuyum. Mezun olduktan sonra iki ayrı yuvada çalıştım. Şuan hocamızın kurduğu adamolacakminik.com sayfasında çocuklarla ilgili farklı konularda röportajlar yapıyorum. Bu blog sayfasını oluşturma amacım çocukların yaşamsal alanlarında doğadan nasıl yararlanabileceği, ailelere bu konuda yardımcı olmayı ve doğanın hayatımız için ne kadar önemli olduğunu ayrıca anne ve babaların çocuklarıyla 
nasıl vakit geçirebileceği hakkında bilgiler 
vermeyi amaçlıyorum.